Orthódoxos Týpos: CEREM CUVÂNTUL SFÂNTULUI MUNTE – Ortodoxia este trădată de însăși Patriarhia Ecumenică

CEREM CUVÂNTUL SFÂNTULUI MUNTE

Masoneria a pătruns și în cercurile Bisericii cu rezultatul că mulți arhierei, dar și clerici mai mici să tacă în privința anumitor persoane și situații fărădelege. Clericii noștri se identifică din păcate cu sinistra putere politică, pe care însă au datoria să o cenzureze precum odinioară marii Părinți ai Bisericii (Sfântul Ioan Hrisostom și alții).

patriarhul-ecumenic-athos-4[1]

Poporul credincios este puternic neliniștit datorită tăcerii pe care o păstrează Sfântul Munte cu privire la problemele critice care preocupă Biserica noastră Ortodoxă. Ortodoxia este trădată de însăși Patriarhia Ecumenică, care este capul și administratorul Tradiției Ortodoxe, al Sfintelor Canoane și hotărârilor Sinoadelor Ecumenice – iar Sfântul Munte tace. Patriarhul Ecumenic, într-o scrisoare către noul Papă, vorbește despre mai multe Biserici canonice, care sunt separate de Biserica Ortodoxă. Sunt însă aceste biserici doar separate sau sunt chiar schismatice și eretice, după cum învață Ortodoxia? Așteptam o luare de poziție din partea Sfântului Munte, care să fie făcută cunoscută prin intermediul internetului sau printr-o scrisoare deschisă. În zadar însă. Sfânta Chinotită a Sfântului Munte a păstrat tăcerea. Stâlpul Ortodoxiei tace în fața abaterilor Patriarhului Ecumenic de la Adevărul credinței. Prin această tăcere însă arată că este de acord cu întregul discurs al Patriarhului Ecumenic, care nu respectă, prin atitudinea lui, pe marii Părinți Bisericii care au luptat împotriva diferitelor erezii, inclusiv împotriva ereziei papistașe.

Ce așteaptă Sfânta Chinotită a Sfântului Munte și nu emite un comunicat, prin care să îl cheme la ordinea ortodoxă? Sfântul Munte tace și cu privire la scrisoarea pe care Mitropolitul Pireului, Preasfințitul Serafim, a trimis-o Patriarhului Ecumenic și în care îl condamnă pe Patriarh pentru faptul că învață o ecleziologie fără precedent, inedită și ecumenistă, diferită și străină de teologia ortodoxă. Mitropolitul Serafim își demonstrează în întregime acuzațiile, pentru că deține date din care reiese limpede că are loc o adevărată nivelare a Bisericii ortodoxe cu celelalte confesiuni creștine, prin recunoașterea de către Patriarhul Ecumenic a tuturor ”Bisericilor” eretice creștine ca Biserici creștine canonice.

Abaterile pe care le dă la iveală în mod argumentat Mitropolitul Pireului era datoare să le vădească mai întâi Sfânta Chinotită a Sfântului Munte, ca una ce reprezintă forul cel mai înalt al Ortodoxiei. Ceea ce dezvăluie Mitropolitul Pireului cu privire la trădarea credinței de către capul Fanarului este de-a dreptul cutremurător. Va păstra Sfântul Munte tăcerea, atâta vreme cât Patriarhul Ecumenic promovează dogma ecumenistă? Adică, ún Hristos, mai multe Biserici, mai multe credințe în același Hristos, mai multe confesiuni, mai multe botezuri etc.

În afara subiectelor menționate există și altele care au legătură cu societatea și cu Biserica, precum problema demografică, demersurile de anulare a repausului duminicii, limitarea bătăilor clopotelor, acceptarea de către Biserica oficială a doctrinei ecumeniste, recunoașterea Greciei ca stat multirasial, paradele homosexualilor și încercarea de ”celebrare a căsătoriilor” homosexualilor, falimentarea Greciei etc. Nu vedem nici un comunicat din partea Sfintei Chinotite. De ce această muțenie? Atâta vreme cât:

1)    Familia elenă este exterminată prin politica de salarii, pensii și impozite. Copiii au ajuns astăzi să fie impozitați precum automobilele.

2)    Se pregătește anularea repausului de duminică fără o împotrivire semnificativă din partea majorității copleșitoare a ierarhiei Bisericii Greciei.

3)    Arhiepiscopul Atenei a fost de acord să îi debaraseze de costul politic pe mai-marii politici și a acceptat limitarea bătăilor clopotelor.

4)    Masoneria a pătruns și în cercurile Bisericii cu rezultatul că mulți arhierei, dar și clerici mai mici să tacă în privința anumitor persoane și situații fărădelege. Clericii noștri se identifică din păcate cu sinistra putere politică, pe care însă au datoria să o cenzureze precum odinioară marii Părinți ai Bisericii (Sfântul Ioan Hrisostom și alții).

5)    Biserica oficială dă asigurări actualului regim politic, precum și Uniunii Europene, că va face eforturi să consolideze societatea modernă multirasială a Greciei. Însă recunoașterea faptului că Grecia ar fi o societatea multirasială anulează din start recunoașterea Bisericii Ortodoxe ca Biserică oficială a statului elen. Presupune de asemenea politeism, ateism, idololatrie etc. Grecia multirasială presupune de asemenea că nu va mai fi recunoscută contribuția Bisericii Ortodoxe în susținerea poporului elen pe timpul robiei otomane și în dobândirea eliberării de sub jugul otoman etc.

Am putea continua cu enumerarea și a altor probleme critice. Le prezentăm doar pe cele mai importante, ca să problematizăm Sfânta Chinotită a Sfântului Munte, transmițându-i neliniștea poporului credincios, a clerului onest și a unora dintre mitropoliți. Clerul și poporul credincios se întreabă de ce Sfântul Munte tace. Există intenții pe care nu le cunoaștem?

Există un regim de teroare din partea Fanarului și s-a optat pentru tăcere cu privire la subiectele trădării credinței, despre care însă în trecut Sfântul Munte vorbea cu fermitate? Sfânta Chinotită nu dorește să intre în conflict cu Patriarhia Ecumenică pe temele credinței? Patria ni s-a pustiit, ni s-a jefuit și a fost distrusă de către puternicii politici. Consideră Chinotita Sfântului Munte că se cuvine ca și Ortodoxia să fie adusă în aceeași situație de către diriguitorii Fanarului, dar și de către mulți mitropoliți ai Bisericii Greciei? Credem că Sfântul Munte este dator să ”spargă” tăcerea și să îi ”scuture” atât pe puternicii politici, cât și pe Patriarhul Ecumenic care a făcut concesii recunoscând ca valide ereziile creștine. Dacă Sfântul Munte nu o va face, atunci vom ajunge în scurt timp să strigăm: ”Căzut-a și Ortodoxia!”.

 Orthódoxos Týpos, 12 iulie 2013, nr. 1983, pp. 1, 7.

Traducere Mihail Ilie (G.O.)

Citiți și

1.Orthódoxos Týpos – ORTODOXIA ESTE TRĂDATĂ DIN INTERIOR

https://graiulortodox.wordpress.com/2013/10/21/158-orthodoxos-typos-cere-mitropolitului-pireului-sa-ramana-statornic/

2. Ortodoxos Typos – FOARTE MARI SUNT ABATERILE ARHIEREILOR ŞI TEOLOGILOR ECUMENIŞTI SPRE VĂTĂMAREA ORTODOXIEI. Mitropolitul Bartolomeu al Clujului “nu particip la rugaciunea comuna pentru unitatea Bisericii”. Dialog da. Dar nu  rugăciuni în comun. De ce?

https://graiulortodox.wordpress.com/2013/09/20/155-foarte-mari-sunt-abaterile-arhiereilor-si-teologilor-ecumenisti-spre-vatamarea-ortodoxiei/

Anunțuri