IPS SERAFIM DE PIREU condamnă declarațiile C.M.B. de la Busan – 2013 Coreea de Sud

 

 Război întru Cuvânt: IPS SERAFIM DE PIREU condamna declaratiile GLOBALIST-SINCRETISTE si ERETICE ale Consiliului Mondial al Bisericilor facute cu ocazia intalnirii de la Busan (Coreea de Sud – 2013) si afirmatiile ANTI-ORTODOXE ALE IPS NIFON al TARGOVISTEI

fragmente

Pireus, 19 Martie 2014

Preasfintia Sa, Mitropolitul Pireusului kir Serafim, a transmis scrisoarea de mai jos catre Sfantul Sinod Permanent cerand includerea pe ordinea de zi a acestui subiect la urmatoarea intalnire planificata a Ierarhiei.

In atentia Prefericirii Sale Arhiepiscopul Atenei si al intregii Elade Kir Ieronimos 

Preafericite parinte,

Preasfintiti membri ai Sinodului,

mitropolitul-serafim-de-pireu[1]In urma celor intamplate in luna Noiembrie 2013 in Busan, Coreea de Sud, in cadrul lucrarilor asa zisului Consiliu Mondial al Bisericilor si al dialogului teologic intre diferitele denominatiuni protestante si monofiziti, doresc cu adanc respect sa aduc la cunostiinta Inaltului nostru For Bisericesc protestul meu referitor la caderile acestor adunari, dupa cum voi arata mai jos.

Pozitiile ecleziastice inacceptabile care au fost prezentate in cadrul celei de a zecea intalniri generale a Consiliului Mondial al Bisericilor sunt sintetizate in cele ce urmeaza din prisma ecleziologiei ortodoxe. (…)

Justificarea ca textele care se discuta in cadrul adunarilor sunt “ad referendum” si nu surprind de facto pozitiile “bisericilor member”, nu scuza lipsa de reactie a reprezentantilor ortodocsi. In acest sens, participarea ortodocsilor dauneaza atat eterodocsilor, hranindu-le eroarea ecleziologica si, prin urmare, confuzia in care se gasesc, cat si celor de aceeasi credinta ascunzand si lovind in comoara descoperita de Duhul Sfintilor nostri Parinti, si micsoreaza in acest fel importanta Predaniei bisericesti si a Canoanelor Sfintei noastre Traditii si ale Uneia Sfinte Sobornicesti si Apostolesti Biserici. Toti acei eterodocsi care vor citi si se vor rani din cauza textelor expuse in adunarea din Busan nu vor sta sa socoteasca daca acestea sunt dor adreferendum sau nu.

Inselarile (caderile) ecleziologice ale declaratiei Busan

Cuvintele textului oficial “Declaratia pentru Unitate” a celei de a zecea Reuniuni a C.M.B., se indreapta impotriva Ortodoxiei, a trupului lui Hristos, recunoscand ca si Biserica Ortodoxa precum toate “celelalte biserici” trebuie sa se pocaiasca (recunoasca greseala) in privinta dezbinarii dintre crestini, deoarece Biserica, ce este insusi Trupul lui Hristos, nu era condusa decat in stare de necesitate de o unanimitate dogmatica chiar si in timpul bisericilor apostolice, ca exista o unitate nevazuta ecleziala a tuturor crestinilor si se asteapta si unirea vazuta a bisericii,ca rugaciunea Domnului nostru Iisus Hristos “ca toti sa fie una” inca nu s-a indeplinit si ca ne revine noua aceasta misiune, ca Biserica s-ar putea intari si imbogati cu harismele eterodocsilor, ca vom fi responsabili in fata lui Dumnezeu daca nu vom incerca sa realizam unitatea tuturor crestinilor spre a da o buna marturie si celor din afara crestinatatii, miselescul cuvant ca Dumnezeu “ mereu ne surprinde” si ca biserica va progresa prin cunoasterea voii lui Dumnezeu, ca trebuie sa gasim noi cai de abordare a dezacordurilor teologice si ca unitatea bisericii este dependenta si urmeaza unitatii umanitatii si a creatiei.

Mai presus de orice, textul contine si teme ecologie evident ne-crestine care se refera la o asteptare a unei regenerari a creatiei, a pamantului si a umanitatii printr-un efort al intregii omeniri, se vorbeste despre necesitatea colaborarii crestinilor intre ei, cu cei de alte religii sau chiar cu cei atei pentru atingerea unei prosperitati si bunastari generale pe intreg pamantul!

Nu ne mai mira, asadar, faptul ca textul contine si bine-cunoscutul termen pagan “holistic” in locul monismului, pentru a caracteriza misiunea bisericii (“holistic mission = evangelism”). Documentul lasa indoieli si asupra pozitiei bisericii asupra modalitatilor de existenta “periferice”, deoarece nu contine precizari exacte despre pacat si pocainta, iar directia finala care se intrevede este aceea de a promova o atitudine generala mai degraba pozitiva a adunarii de la Busan referitor la homosexualitate.  

Declaratia Arhiepiscopului Targovistei, k. Nifon

image_preview[1]

De asemenea, a fost dureroasa prezenta oficiala a Bisericii Ortodoxe in cadrul Adunarii din Busan, prin omilia Preasfintitului Arhiepiscop al Targovistei kir Nifon, reprezentantul Bisericii Romane, care a constatat ca unitatea Bisericii a fost distrusa si, asa cum se prezinta astazi biserica divizata, este incompleta si din punct de vedere sacramental (haric), pentru ca nu cunoastem care parte a bisericii este mostenitoarea si continuatoarea vechii Biserici a Ierusalimului si deoarece toti oamenii sunt frati intru Hristos, botezul crestin reprezentand doar o  treapta superioara, harica, in cadrul deja existentei familii duhovnicesti a umanitatii. Preasfintia Sa, kir Nifon, nu a spus si a ascuns faptul ca in cadrul CMB ecleziologia ortodoxa este denaturata sub pretextul apararii “valorilor noastre traditionale morale” precum “suprema valoare a familiei crestine”. (…)

traducere de E.P. pentru razbointrucuvant

CITIȚI SI

ORTODOXIACATOLICA: ,,Mãrturia ortodoxă’’ de la a zecea adunare generală a Consiliului Mondial al Bisericilor din Busan, 2013. Declaraţia de unitate şi discursul rostit de mitropolitul Nifon al Târgoviştei. IPS Nifon se roaga cu ereticii? Sa sesizam Sfantul Sinod al BOR.(sa ii facem referat)

 

Anunțuri