pins[1]

Rotary – o ramificație a masoneriei!

de Gheorghios Psaltákis, teolog

Această organizație internațională a fost înființată la Chicago, pe 23 februarie 1905, de avocatul American Paul P. Haris. Sub aparența manifestărilor filantropice și culturale ascunde scopuri secrete, de aceea și este considerată ”grădinița masoneriei”[1]. Sfântul Sinod al Bisericii Greciei și anumiți mitropoliți izolați recomandă în enciclicele lor neparticiparea la adunările rotaryenilor și nu permit rotaryenilor să fie nași de botez. Redăm câteva texte oficiale și comentarii din periodice ortodoxe care vorbesc despre ce anume este și care sunt intențiile Clubului Rotary:

usfakebsa2[1]

În Mesajul Sfântului Sinod al Bisericii Greciei către bine credinciosul popor elen, din 29 noiembrie 1958, între alte subiecte, sunt menționate și următoarele cu privire la rotaryeni:

”… Organizația aceasta are caracter internațional și se sprijină pe principii filosofico-morale abstracte. Nu acceptă viața morală și filantropia ca roade ale credinței creștine ortodoxe, adică ale Tradiției grecești și creștine… Orice mișcare morală și socială și orice fel de viață în afara lui Hristos determină Biserica să fie rezervată și prudentă față de aceste fenomene, iar această prudență și rezervă a socotit de cuviință Sfântul Sinod să o adopte și față de Organizația Rotary și să recomande clericilor ei să nu participe la adunările acesteia…”[2].

Preasfințitul Mitropolit al Aitolίei și Akarnanίei, kir Theoklitos, în urma convocării la Agrinio a celui de-al 13-lea Congres Panelen al Rotary, a emis o Enciclică, nr. 1227/4.4.1973, în care printre altele afirmă și următoarele:

”Considerăm că este de datoria noastră, pe care o impune însăși misiunea noastră de păstori, să îi lămurim pe creștinii noștri mai simpli și bine intenționați cu privire la acest subiect.

Înfățișăm cele ce urmează fără absolut nici o dispoziție de ostilitate față de cineva, dar și fără ezitare sau frică față de neplăcerile pe care probabil le vor provoca:

  1. Organizația Rotary are o strânsă legătură și înrudire cu masoneria, fiind caracterizată de către cunoscători ca ”văr” și ”prima stație” și ”anticameră” a masoneriei și faza premergătoare ”introducerii” în aceasta.
  2. Este o realitate că un mare procent al rotaryenilor sunt și masoni. De pildă, primul ”guvernator” al Organizației Rotary din Grecia a fost și un ”distins membru” al Masoneriei Elene.
  3. Organizația Rotary reprezintă un tip de sincretism, adică un amalgam de concepții religioase, care ”se află în armonie cu toate religiile”, așa cum mărturisesc înșiși rotaryenii, care încearcă să concilieze cele ce sunt ireconciliabile, lucru care în sine constituie o disprețuire a religiei lui Hristos. Dimpotrivă, creștinismul, care nu este în armonie cu celelalte religii, se află mai presus de acestea, ca fiind unica religie ce deține Adevărul din Revelație.
  4. Este evident caracterul internaționalist al Rotary, cele mai multe semne de întrebare ridicându-le anumite acțiuni și manifestând indicii suspecte de opoziție față de creștinism…

8. Sfântul Sinod al Bisericii Greciei și Sfântul Sinod Permanent al Bisericii, manifestând multe rețineri față de Organizația Rorary, au interzis de-a lungul timpului (1951, 1958 și 1970), în urma unor întrebări pe această temă venite din partea unor arhierei, participarea la adunările rotaryenilor, Sinodul Permanent cerându-le rotaryenilor să-și părăsească poziția, dacă se consideră fii credincioși ai Bisericii…

10. Pentru motivele de mai sus, atragem atenția iubiților noștri fii ai Bisericii și le recomandăm să evite orice fel de amestec în mișcarea Rotary (dezbateri, adunări etc.). ”Nimeni nu poate să lucreze la doi domni”. Cel care vrea să fie cu adevărat creștin nu poate fi în același timp și rotaryan. Însușirea de creștin îi este de ajuns și trebuie să fie mândru de aceasta. Nu mai are nevoie de altceva, decât de consecvența în viața lui de creștin. Clubul Rotary nu are ce să îi ofere nou…”[3].

La scurt timp după această enciclică a Mitropoliei Aitolokarnanίei, pe 10 ianuarie 1974 Sfântul Sinod al Bisericii Greciei a trimis către aceste mitropolii un document în care răspunde negativ la întrebare dacă un rotaryan poate deveni sau nu naș de botez. În acest document sunt menționate între altele și următoarele:

”Calitatea de rotaryan… nu constituie o garanție pentru îndeplinirea cu credincioșie a… îndatoririlor de naș de botez. De unde… orice slujitor al Bisericiii se cuvine să fie ferm în binecuvântata reținere sau chiar în refuzul de a accepta ca naș de botez orice fel de membru al Organizației Rotary”[4].

 Să menționăm în final și câteva lucruri despre relația dintre Rotary și cercetași, ca să știe unde își trimit copiii părinții greci care îi îndrumă către cercetășie.

”În organul oficial de presă al Organizației Cercetașilor Greci, Cercetașul, din februarie 1977, citim:

Cercetășia și Rotary.

Robert Manchester, Președintele Organizației Internaționale Rotary, a obținut distincția cea mai înaltă a Cercetașului Vultur (a Neamului), pe când era tânăr în Ohio. Cercetașii americani i-au acordat «Decorația Supremă a Vulturului» la congresul Rotary din 1976 de la New Orleans. În răspunsul său, domnul Manchester a declarat: «Asemenea celor mai mulți oameni care au avut privilegiul să fie cercetași, niciodată nu mi-am pierdut interesul pentru aceasta. Mă mulțumește faptul că 40% dintre cluburile Rotary din America ajută în jur de 2000 de cete, echipe și comunități de cercetași care cuprind aproximativ 61 000 de copii… Ceea ce copiii noștri au nevoie, ca să fie ajutați să devină cetățeni  utili și loiali este, desigur, afecțiunea dintr-o familie bună, dar și fraternitatea, îndrumarea și pilda pe care le găsesc la cercetași… Sper ca toți rotaryenii și cluburile Rotary să aibă totdeauna în vedere acest lucru».

Așa că ceea ce de multă vreme părea obscur, acum se lămurește și este chiar declarat oficial. Cercetășia, din păcate, este strâns legată și colaborează cu Rotary. Iar Rotary este o ramificație a masoneriei”[5].

Clubul rotary  a amplasat statuia Patriarhului Ecumenic – ecumenist – Atenagora in fata catedralei mitropolitane cu moastele Sfintei  Imparatese Teodora din insula Corfu

DSC_1023

  Jos in stinga statuii cu litere grecesti scrie :”Doneaza A. Kukuzelis Rotary Club Korfu (Kerkiras)”

DSC_1022

 „Doneaza A. Kukuzelis Rotary Club Korfu (Kerkiras)”

Orthódoxos Týpos, 6 iunie 2014, nr. 2025, p. 5.

Traducere: Mihail Ilie (G.O.)

Graiul Ortodox

Cititi si

Enciclica Sfântului Sinod al Bisericii Greciei prin care este condamnată masoneria – 2014

https://graiulortodox.wordpress.com/2014/05/02/191-enciclica-sfantului-sinod-al-bisericii-greciei-prin-care-este-condamnata-masoneria/

DIALOG DESPRE ORGANIZAȚIA ROTARY

https://graiulortodox.wordpress.com/2013/11/27/168-enoriaka-nea-mitropolitul-augustin-dialog-despre-organizatia-rotary/

 ORDINUL MASONIC AL TEMPLIERILOR FUNCȚIONEAZĂ CU BINECUVÂNTĂRILE PATRIARHULUI ECUMENIC (PARTEA A I-A)

Mitropolitul Damaschin: CUM ȘI DE CE AM PARTICIPAT LA CEREMONII ALE ORDINULUI MASONIC AL TEMPLIERILOR (PARTEA A II-A)

Pr. Marcu Manolis: ”Patriarhul Atenagoras, în zelul lui de a se realiza în grabă o unire a Ortodoxiei cu sămânţa tuturor ereticilor ajunge până în punctul de a-i condamna netulburat şi pe Sfinţii Părinţi, ca ipocriţi”(1970)

https://graiulortodox.wordpress.com/2014/05/25/pr-marcu-manolis-patriarhul-atenagoras-in-zelul-lui-de-a-se-realiza-in-graba-o-unire-a-ortodoxiei-cu-samanta-tuturor-ereticilor-ajunge-pana-in-punctul-de-a-i-condamna-netulburat-si-pe-sfin/

 

–––––––

[1] Καντιώτου, Ρόταρυ, p. 20.

[2] Periodicul Ekklisίa 1958, p. 486.

[3] Ziarul Orthódoxos Týpos, 15.5.1973.

[4] Ziarul Orthódoxos Týpos, 15.3.1974.

[5] Periodicul «Ὁ Σωτὴρ» 1977, p. 265.

Anunțuri