Un proiect de lege al Ministerului Educației impune ecumenismul politic în țara noastră

STATUL PUNE ÎN LEGALITATE TOATE PARARELIGIILE,

SECTELE, ”BISERICILE” ERETICE ȘI ISLAMUL

images6B6V02NV images6RIG45EK

Material realizat de domnul Gheorghios Zervós, Directorul Ziarului Orthódoxos Týpos

imagesfeuo18yy4[1]Se pierde identitatea ortodoxă a Greciei, de vreme ce numai cu 300 de semnături și printr-o decizie a Tribunalului de primă instanță vor fi recunoscute comunitățile religioase, incluzând ”bisericile” lor, case de rugăciuni, tabere, posturi de radio, prin care își vor face propaganda. Se va umple țara de geamii, de ”biserici” ale altor credințe, de religii orientale și ”biserici” ale creștinilor eretici, cum este papismul, ”Biserica” anglicană, copții, pe care documentul în discuție îi ”botează” ortodocși, armenii (monofiziți), pe care de asemenea îi prezintă drept ”ortodocși” etc.

Guvernul a decis să se conformeze tendințelor perfide ale Americii și Noii Epoci, pentru că deja promovează ecumenismul politic, care lucrează în paralel cu cel religios – acesta din urmă nivelează Ortodoxia și recunoaște toate ”Bisericile” eretice ca fiind canonice și mântuitoare, iar pe de altă parte impune rugăciunile comune cu iudeii, musulmanii, budiștii, hinduiștii, până și cu băștinașii Amazonului, care se închină la soare, la piatră sau la alte fenomene naturale. Este vinovată tăcerea conducerii Bisericii, care s-a predat deja celor ce au în mâini puterea politică și nu mai ia nici o atitudine. Este interesată doar să funcționeze Biserica, așa cum funcționează, de pildă, Crucea Roșie și în chip provocator nu se mai preocupă de păstrarea identității ortodoxe a Greciei.

Guvernul actual a hotărât să se conformeze tendințelor subterane ale Americii și ale Noii Epoci, care de ani de zile cer impunerea ecumenismului politic în Grecia ortodoxă. Ecumenismul religios, pe care Sfântul contemporan Iustin Popovici l-a caracterizat (pe baza unor date concrete) drept panerezie, este promovat de Patriarhia Ecumenică și de arhiereii ecumeniști care recunosc toate ”Bisericile” creștine eretice drept Biserici canonice și mântuitoare. Scopurile ecumenismului religios, care trădează Adevărul Ortodoxiei, sunt urmărite și de guvernul domnilor Samarás și Venizélos. În cadrul acesta, Ministerul Educației și Cultelor, care ”mătură” orice are legătură cu Ortodoxia, a pregătit un proiect de lege prin care, în afară de Biserica Ortodoxă, de Iudaism și de muftiatele existente, va recunoaște ca ”Biserici” și alte erezii creștine sau diferite religii. În esență, legalizează toate sectele și parareligiile. Acest lucru se va realiza prin recursul la tribunalul de primă instanță a minim 300 de oameni, iar acest tribunal va decide asupra întemeierii ”comunității religioase”, ce va avea dreptul să întemeieze case de rugăciune, mănăstiri, școli și posturi de radio în toată Grecia. Asta înseamnă că întreaga Grecie se va umple de geamii și moschee, de ”biserici” eretice și case de rugăciune. Le acordă și dreptul de a înființa posturi de radio spre marea bucurie a Arabiei Saudite, a Katharului și Turciei, pentru că aceste trei țări promovează imigrația ilegală a musulmanilor din continentul african și cel asiatic în Grecia. Primele două țări finanțează transportul, iar Turcia sprijină înaintarea lor către Grecia. Cât privește Arabia Saudită, aceasta a finanțat în urmă cu niște ani educația religioasă musulmană în Thráki (Grecia), unde activează Consulatul Turc. Potrivit comentariilor pe care le fac cu privire la urmările previzibile ale eventualei aplicări a proiectului de lege site-urile ”antiparakmi” și ”katanixis”: ”Funcționarul religios al sectelor, parareligiilor, ”bisericilor” eretice creștine și al altor felurite religii nerecunoscute până în prezent în Grecia, poate să fie străin, cu condiția să locuiască legal în Grecia (de pildă, cu un simplu permis de ședere temporar). Concluzie: Este suficient să se adune 300 de islamiști, ca să se înființeze o comunitate islamică independentă, care va activa legal, va înființa geamii etc. Aceste persoane juridice religioase vor putea să întemeieze instituții în întreaga țară, școli pentru islamiști, tabere, în care să se predea copiilor fanatismul și violența, vor avea dreptul să înființeze chiar și posturi de radio, ca să se poată promova direct la scară panelenă. În același timp, toate grupările parareligioase și sectele care până azi erau ilegale (mai ales cele aparținând religiilor orientale) vor putea să poarte în titulatura lor numele de ”biserică”(!), înșelându-i astfel pe credincioșii ortodocși. Amintim că în urmă cu puțini ani, chiar și primarul de atunci al Tesalonicului, domnul Papagheorgópoulos a fost înșelat și a cedat gratuit Biblioteca Publică a Tesalonicului unei asemenea grupări parareligioase”.

Papistașii și alți creștini eretici

De pe urma proiectului de lege așteaptă să se folosească ”Biserica” papală, care va fi recunoscută ca persoană juridică în Grecia. În paralel, proiectul de lege recunoaște dreptul ”Bisericilor” creștine eretice și comunităților lor religioase de a avea biserici, case de rugăciune și mănăstiri în Grecia. Proiectul definește cu claritate aceste ”Biserici”. Este vorba de ”Biserica” Anglicană, de ”Biserica” Ortodoxă Etiopiană, ”Biserica” Evanghelică Elenă, ”Biserica” Ortodoxă Coptă a Egiptului și, de asemenea, se întemeiază și o Mitropolie a Armenilor ”Ortodocși” (de când însă armenii și copții sunt ”ortodocși”? Unde este conducerea Bisericii care își pune ștampila pe destrămarea identității ortodoxe a Greciei și colaborează cu Patriarhia Ecumenică în chestiunile care țin de ecumenism?). În numele Greciei multirasiale și al imigrației clandestine (care este legalizată treptat) sunt legalizate și parareligiile, sectele, creștinii eretici. Acest proiect de lege pune bazele destrămării și pierderii identității ortodoxe a Greciei. Deja proiectul de lege a fost salutat de Guvernul Britanic, care a caracterizat inițiativa Guvernului Elen ca fiind una de pionierat. Proiectul de lege subliniază că nu afectează și nu modifică regimurile juridice în vigoare referitoare la religia majoritară a Bisericii Ortodoxe de Răsărit, la comunitățile israelitene și la muftiatele din Thráki. Este însă cunoscut faptul că din epoca guvernării țării de către domnul Konstantinos Simίtis până azi totul se schimbă în ce privește Biserica Ortodoxă:

  • a) Este impozitată pentru bunurile sale, acordându-i-se statutul de societate multinațională cu mare profit.
  • b) Sunt interzise hirotoniile clericilor ortodocși, în timp ce sunt numiți oficial învățători ai Coranului și se întemeiază un Departament de Studii Islamice la Facultatea de Teologie, prin încălcarea Constituției, așa cum a demonstrat spre avertizare Președintele Onorific al Curții Supreme de Justiție, domnul Vasileios Nikópoulos (tatăl învățătoarei eroine Hará Nikopoúlou[1]).
  • c) Se întemeiază o moschee și prin acest proiect de lege se vor înființa și geamii în toată țara. Tăcerea conducerii Bisericii este vinovată, dar și poziția Arhiepiscopului Ieronim, care recent (după ce s-au luat oficial deciziile) și-a exprimat rezervele față de intenția de construire a unei moschei, pentru că, așa cum a declarat, îl neliniștesc evoluțiile din Orientul Mijlociu (Egipt, Siria etc.). Cum însă să vorbească deschis pe această temă, când ziarul american ”Washington Post” a relatat că colaboratorul apropiat al Arhiepiscopului Ieronim, Episcopul de Diavleίa și Secretar-Șef al Sfântului Sinod, kir Gavriil, face eforturi pentru ”urgentarea” procedurilor de ridicare a moscheii.
  • d) Printr-o enciclică (din epoca guvernării țării de către domnul Kostas Karamanlίs) s-a hotărât limitarea sunetul clopotului (cu semnătura Ministrului Mediului, domnul G. Soufliás), ca să nu fie deranjați vecinii (eretici, de alte religii, dar și ortodocși). În suburbiile de Nord ale Atenei, o familie ortodoxă a cerut să nu se mai bată clopotul la începutul Dumnezeieștii Liturghii, ci ceva mai târziu, pentru că li se sperie… câinii.).
  • e) Se schimbă structura orei de religie, care devine oră de istoria religiilor, prin consimțământul Sfântului Sinod, în afara câtorva excepții ale unor ierarhi care au protestat. În ce privește restructurarea orei de religie, protagoniștii sunt ierarhii ecumeniști. Aceștia colaborează cu Ministerul Educației și refuză predarea credinței ortodoxe și prezentarea în școli a diferențelor dintre Biserica Ortodoxă și ”Bisericile” eretice. Aceștia se cuvenea să vină să dea cuvânt de răspuns în fața Sfântului Sinod și să fie scoși din demnitatea episcopală. Imaginați-vă pe Sfinții Apostoli, pe mucenici, pe Sfinți și pe Părinții de Dumnezeu purtători ai Bisericii urmând exemplul arhiereilor ecumeniști, care prin ceea ce fac nu se deosebesc întru nimic de masoni (chiar dacă declară că nu sunt masoni.). Faptele contează, nu vorbele spuse spre a impresiona poporul creștin.
  • g) Se limitează numărul teologilor ortodocși și numărul de locuri la Facultățile de Teologie ale țării.
  • h) Cu orice ocazie este terorizat sfințitul cler și se vorbește despre tăierea salariului de la Stat, deși Biserica și-a oferit aproape întreaga avere Statului și a primit în schimb salarizarea sfințitului cler de către Stat.
  • i) Se vorbește în continuu despre separarea dintre Stat și Biserică și despre ”înțărcarea” Statului de la Ortodoxie prin înlăturarea tuturor sfintelor icoane etc. din clădirile publice.
  • j) Sunt impozitate crunt imobilele Sfântului Munte din afara Societății Athonite.
  • k) Măsuri asemănătoare nu s-au luat însă față de comunitățile israelite și muftiatele din Thráki.

Cele mai importante puncte ale proiectului de lege

DSC_0018[1]

Iată care sunt cele mai importante puncte ale acestui proiect de lege, care ar trebui mai degrabă să poarte titlul ”GRECIA ORTODOXĂ A CĂZUT ÎN MÂINILE DUȘMANILOR EI PRIN TĂCEREA SFÂNTULUI SINOD”.

”Proiectul de Lege despre religiile în Grecia, cu titlul: «Organizarea formei juridice a comunităților și uniunilor religioase în Grecia» a fost dat spre dezbatere publică până pe data de 4 aprilie 2014 de către Ministrul Educației, domnul K. Arvanitópoulos.

În esență, Proiectul de Lege aduce importante schimbări în procedurile de recunoaștere și în funcționarea comunităților religioase din Grecia.

  • A. Pentru a se constitui o persoană juridică religioasă este nevoie de cel puțin 300 de persoane, dintre care cel puțin una să fie funcționar religios, cleric sau pastor al comunității religioase, căruia i s-a acordat dreptul de săvârșire a ceremoniilor religioase, care trebuie să fie cetățean grec sau cetățean al unui stat membru al Uniunii Europene sau străin care locuiește legal în Grecia”.
  • B. Proceduri și acte în vederea constituirii

dsc_76301[1]

Pentru înregistrarea persoanei juridice religioase, fondatorii trebuie să depună o cerere la tribunalul competent de poliție (cu un singur judecător), care se judecă potrivit procedurii de bunăvoie și la care se atașează actul de constituire, mărturisirea de credință, numele membrilor conducerii din care face parte obligatoriu și funcționarul religios al comunității, un curriculum vitae complet al acestuia din urmă din care vor reieși eventualele lui studii religioase, modul și timpul promovării și ale alegerii lui pe această poziție, catalogul cu spațiile de cult și cu regulamentul, semnăturile membrilor și data. Membrul unei comunități religioase nu poate participa în același timp și la altă persoană juridică religioasă, a aceleiași sau a altei religii sau confesiuni. Tribunalul dispune obligatoriu printr-un act al său introducerea cazului în auditoriu spre dezbatere. O copie a cererii cu actul de stabilire a zilei de judecată și toate actele doveditoare sunt remise, prin grija solicitanților, cu cel puțin 15 zile înainte de ziua de judecată, Ministerului Educației și Cultelor și Procurorului competent al tribunalelor de primă instanță.

       C. Întemeierea caselor de rugăciune și a mănăstirilor

Persoanele juridice religioase au dreptul ca, potrivit dispozițiilor în vigoare, să întemeieze, să organizeze și să pună în funcțiune în numele lor, oriunde în interiorul statului grec, case de rugăciune, mănăstiri și, mai general, spații de cult pentru adunări cu scopuri religioase, sub supravegherea lor administrativă și spirituală. De asemenea, pot să fondeze și să pună în funcțiune, conform dispozițiilor menționate, tabere, școli particulare, centre de instruire, posturi de radio, instituții filantropice, organizații non-guvernamentale și alte persoane juridice ale dreptului privat având caracter non-profit, pentru susținerea și promovarea activităților lor corespunzătoare.

        D. Persoană juridică bisericească

  Biserică este unirea a cel puțin trei persoane juridice religioase, are structură episcopală sau sinodală sau altă structură centrală, funcționează pe baza regulamentului ei și este administrată de organe individuale sau colective alese sau numite. Pentru obținerea personalității juridice și pentru înscrierea acesteia în registrul special, se impune depunerea unei cereri comune a persoanelor juridice religioase respective la tribunalul de primă instanță al regiunii în care va fi reședința Bisericii, la care se atașează actul de constituire, mărturisirile de credință ale celor trei persoane juridice religioase, numele membrilor administrației, constituită în mod necesar și din funcționari religioși ai membrilor ei, și regulamentul ei. Dispozițiile valabile pentru persoanele juridice religioase se aplică analog și pentru biserici. Titulatura acesteia conține obligatoriu și mențiunea ”Persoană Juridică Bisericească”.

       E. Recunoașterea personalității juridice

  1. Sunt recunoscute drept persoane juridice religioase ale dreptului privat, fără nici o altă formulare și fără respectarea procedurilor definite la articolele 3 și 12, chiar dacă nu se întrunește numărul minim de credincioși sau de persoane juridice religioase prevăzute în articolele precedente, Bisericile și comunitățile lor religioase care funcționează în bisericile pe care le menționăm mai jos, în casele de rugăciuni și mănăstirile subordonate lor administrativ și spiritual:
  • Biserica Anglicană din Grecia
  • Biserica Ortodoxă Etiopiană (și bisericile și casele ei de rugăciune…)
  • Biserica Evanghelică Elenă (și bisericile și casele ei de rugăciune…)
  • Biserica Coptă Ortodoxă din Egipt (și bisericile și casele ei de rugăciune…)
  • Mitropolia Armenilor Ortodocși din Grecia.

 

  • 2. Într-un interval exclusiv de un an, persoanele juridice menționate mai sus sunt obligate să depună actele doveditoare prevăzute la articolul 3 și 12 la tribunalul de primă instanță al reședinței lor pentru a se înscrie automat în registrul persoanelor juridice religioase. Înscrierea se face printr-un act al responsabilului respectivului tribunal. După trecerea acestui interval de timp, nici un serviciu public nu mai colaborează cu persoanele juridice religioase, dacă acestea nu s-au înscris în registru.
  • 3. Biserici, case de rugăciune, mănăstiri și sihăstrii și, mai general, spații de cult ale acestor Biserici, care nu se regăsesc în această situație, precum și spațiile de cult care vor fi întemeiate în viitor de către aceste Biserici, sunt considerate ca anexe ale lor, sunt administrate și reprezentate de acestea potrivit regulamentului lor, în afară de cazul în care respectă dispozițiile prezentei pentru obținerea personalității juridice. Într-un interval de doi ani, permisiunile de fondare și funcționare a spațiilor religioase care funcționează legal vor fi emise din nou în numele Bisericii respectivei religii, în urma cererii acesteia, pe care o semnează și funcționarul religios care păstorește spațiul de cult respectiv.                                                            
  • F. Respectarea unor regimuri juridice speciale
  • Dispozițiile prezentei nu se aplică: a) pentru funcționarii religioși și organizarea comunităților religioase care cred în religia majoritară din Grecia, a Bisericii Ortodoxe de Răsărit a lui Hristos, care este indisolubil unită din punct de vedere dogmatic cu Marea Biserică a Constantinopolului și cu orice altă Biserică a lui Hristos de aceeași credință, respectă neclintit Sfintele Canoane Apostolice și Sinodale și Sfintele Tradiții, (b) pentru funcționarii religioși și organizarea comunităților religioase care cred în Iudaism, pentru care se aplică dispozițiile cu privire la comunitățile israelite și (c) pentru funcționarii religioși și pentru organizarea comunităților religioase ale musulmanilor din zonele teritoriale ale muftiatelor.
  • G. Dovadă de religie cunoscută

 Este adeverită drept religie cunoscută orice religie sau dogmă care, pentru exercitarea cultului ei public, celebrează pe baza unei permisiuni valabile corespunzătoare de constituire și funcționare a bisericii sau a casei ei de rugăciune”

 Orthódoxos Týpos, 18 aprilie 2014, nr. 2019, pp. 1, 7.

Traducere: Mihail Ilie (G.O:)

Graiul Ortodox

[1] Învățătoare din zona de graniță cu Turcia, în care trăiesc mulți turcofoni, a fost agresată corporal de un musulman și ulterior a devenit victima agresiunii mediatice a propagandei musulmane în Grecia. http://mkka.blogspot.gr/2010/04/blog-post_18.html, http://rodopinews.gr/4861. [n.tr.]

Anunțuri