Monahii athoniții au intrat în ”legalitate”

Documente

pizap-com14770000650671

Reflecție asupra articolelor publicate de presa bisericească

Pr. Vasilios Voloudakis într-un articol al sau despre ”Jurnalismul ca lucrare a lui Dumnezeu” spunea despre săptămânalul Ortodox Typos care are binecuvântarea Patriarhului Ecumenic dar și a Sinodului Bisericii Ortodoxe Elene din anul 1965, condus de asociația ”Grecilor Ortodocși”, că:   “Nu ar fi  publicat scandaluri morale, doar dacă acestea au văzut deja lumina tiparului, iar stigmatizarea lor era necesară, ca să oblige conducerea bisericească  să le abordeze şi să înceteze smintirea poporului.” [ …] 

”Este surprinzător faptul că, în ciuda poruncii clare a Sfintei Scripturi – scrisă în textul prin excelenţă eclezial al Scripturii – „nu fiţi părtaşi la faptele cele fără de roadă ale întunericului, ci mai degrabă osândiţi-le pe faţă” (Efeseni 5, 11), s-a păstrat concepţia că conducerea bisericească s-ar afla într-un fel de zonă de armistiţiu de care nimeni nu se poate atinge, şi prin urmare ar constitui crimă de înaltă trădare semnalarea acelor acţiuni şi fapte ale conducătorilor (bisericeşti) care deformează cugetul şi caracterul Bisericii.

Această concepţie desigur îi favorizează de veacuri pe călcătorii de lege, pentru că transformă turma cea cugetătoare (a Bisericii) în fiinţe necuvântătoare care ar avea drept unică misiune să asculte orbeşte şi fără cercetare de oricare conducător bisericesc şi să umple cu banii trudei lor casieriile bisericeşti. […] informaţia se mişcă cu iuţeala fulgerului şi devine un bun şi al cetăţeanului celui mai indiferent faţă de ştiri. Prin urmare şi abaterile persoanelor şi instituţiilor bisericeşti se fac mai uşor cunoscute, şi de aceea, a le trece sub tăcere înseamnă orice numai folos pastoral nu. A stigmatiza abaterile dovedeşte că nu a putrezit întreg trupul bisericesc, ci doar anumite mădulare ale acestuia. Muşamalizarea însă este catastrofală, pentru că pe oamenii evlavioşi „bolnavi de credinţă” îi împinge la grupări de tip pietist, schismatice, iar celor din afara Bisericii li se întăreşte convingerea că Biserica este un teatru religios al celor abili care îi exploatează pe naivi.» [1]

Monahii athoniți au conferențiat în România la inițiativa a doua asociații ortodoxe: Astradrom și  Sfântul Arhanghel Mihail. Temele conferințelor au atins în general subiecte arzătoarea referitoare la  problemele ivite după întâlnirea Sinodului din Creta. Mărturiile părinților athonți în România au provocat  panică în rândul ierarhilor din BOR. Monahii athoniţi au dorit și solicitat discuţii democratice la care să fie invitaţi şi susţinătorii Sinodului din Creta.

Deși au binecuvântarea verbală din partea unor mari duhovnici ai Sfântului Munte, totuși, potrivit surselor  site-ului basilica.ro monahii athoniți se află ”clandestin” pe teritoriul României. Prezentăm mai jos dovada ”legalității” lor.

 Părintele Iulian Prodromitul, confirmă că părinţii români Efrem şi Nicodim, au venit în România la conferinţe, cu binecuvântarea Starețului Schitului Prodromu, dar și cu binecuvântarea sa:

 Comentariu:

Gheron Hariton din Sfântul Munte îi spune într-o discuție  Părintelui  Antim de la Mănăstirea Bistrița cu referire binecuvântări, că în Sfântul Munte ”cei mai mulți călugări sunt chilioți”, și nu e nevoie de o binecuvântare instituționalizată (este de la sine înțeles că  atitudinea  unui monah de a părăsi pe o periodă de timp obștea mănăstiri sau a schitului, trebuie să fie desprinsă din ascultare duhovnicului cu înștiințarea starețului dar și a obștii pentru a fi ferit de ispite. Vezi ”Vise și vedenii” de Pr. Cleopa Ilie), Pr. Antim ”dar ei pot să spună: noi oficial recunoaștem numai cele 20 de mănăstiri, și ceilalți îs niște răzvrătiți, fanatici …!”  Pr. Hariton: ”Ca om construiesc aici, în minte …, dar în fața lui Dumnezeu și în Biserică nu există așa ceva! Și Sf. Nicodim Aghioritul chiliot a fost!”, (Sfântul Papiase Aghioritul etc). Pr. Antim:”Știu asta, dar am pus întrebarea tocmai pentru că văd, în ansamblu, cum se întamplă! Că lupta-i mai mult de la chilioți! Aici încă, să ajute Dumnezeu și să vă întărească, încă duceți lupta cea bună! La noi aproape îs adormiți toți! Călugări, maici, egumeni! O frământare mai serioasă este mai mult la laici, la mireni. Acum reluați…!”[2]

Binecuvântarea bătrânului Gavriil de la Sfânta Chilie a Sfântului Hristodulu, și el prieten, apropiat (ucenic) al Sfântului Paisie Aghioritul, pe care a dat-o părintelui Savva de la Mănăstirea Marea Lavră, din Sfântul Munte Athos:

Traducerea din greacă în română  

     „Puteţi să ne transmiteţi o urare pentru poporul ortodox român si punctul dumneavoastră de vedere cu privire la Sinodul din Creta? 

    Dorim din tot sufletul evlaviosului popor român creştin să rămână credincios ortodoxiei noastre şi să nu accepte pseudosinodul din Creta care anulează tradiţia ortodoxă. Şi noi am răspuns cererii care ne-a fost făcută din România şi dăm binecuvantare părintelui Savva şi părinţilor de la Schitul românesc să meargă în România şi să vorbească credincioşilor. Dorim iarăşi din tot sufletul ca Dumnezeu să scrie numele voastre în cartea vieţii veşnice şi să vă pomenească în împaraţia Sa şi să fiţi împreună cu Avraam, cu Isac si cu Iacov. A doua venire a Domnului (Parusia) să vă aducă de-a dreapta Sa şi fiecare dintre voi să audă vocea binecuvântată a Domnului nostru. Domnezeu să vă binecuvinteze şi să vă întarească în credinţa ortodoxă. Dacă trădăm credinţa noastră nu ne vom mântui. Papistaşii sunt eretici. Sunt duşmanii lui Dumnezeu şi a Maicii Sale şi nu trebuie să ne unim cu aceştia. Domnul să fie cu voi! Amin.”

BASILICA.RO :

Precizare privind conferințele realizate de așa zișii „monahi mărturisitori” aghioriți  

publicat de Gheorghe Anghel

În zilele ce au trecut, 9-12 octombrie 2016, au avut loc o serie de conferințe organizate și popularizate de anumite asociații laice (Oradea, Beiuș, Piatra Neamț). Aceste conferințe vor fi organizate și în zilele ce urmează în alte orașe ale țării.

Conferențiari sunt patru monahi aghioriți despre care se afirmă faptul că „monahii pe care i-am invitat sunt viețuitori din Sfântul Munte, aflați în delegație oficială, iar cuvintele lor de învățătură sunt în duh ortodox”.

În realitate, aceștia sunt veniți în nume propriu, fără înștiințarea sau încuviințarea mănăstirilor din care fac parte.

Starețul Schitului Prodromu a confirmat faptul că cei doi monahi aparținători (români), Efrem și Nicodim, nu au nici un mandat de a exprima poziția Schitului în legătură cu Sfântul și Marele Sinod al Bisericii Ortodoxe, cu atât mai puțin a Sfântului Munte. Aceștia nu au binecuvântarea de a susține conferințe, au plecat din mănăstire la propria inițiativă motivând medical decizia.

Sava „lavriotul” (grec) este un monah scos din Consiliul de conducere al Marii Lavre și din obște aflându-se în perioadă de penitență la un schit din insula Creta. Nici acest monah nu are vreun mandat de reprezentare a punctelor de vedere ale Sfântului Munte sau al Marii Lavre, deciziile și comunicatele Sfintei Chinotite fiind singurul mod prin care Sfântul Munte își exprimă pozițiile oficiale.

Monahul Flavian (român de origine) nu face parte din obștea mănăstirii Xiropotamu, așa cum se pretinde, ci locuiește de sine într-o chilie de pe teritoriul acesteia. La fel, acesta nu are nicio binecuvântare.

Sinodul al șaselea Ecumenic interzice episcopului să propovăduiască în altă eparhie fără binecuvântare (Can. 20 Sin. VI Ec.). Dacă nici episcopii nu pot propovădui în eparhii străine, cu atât mai mult se aplică această prevedere clericilor și monahilor care nimic nu au voie să facă fără învoirea episcopului (Can. 39 Ap.).

Acești monahi nu au nicio binecuvântare din partea vreunui episcop din Biserica Ortodoxă Română și nici din partea mănăstirilor pe care pretind că le reprezintă.

Acest fapt negativ se adaugă la îndemnurile lor la schismă prin nepomenirea ierarhilor şi arată că monahii nu sunt „mărturisitori”, ci neascultători şi dezbinători. 

Biroul de Presă al Patriarhiei Române

Observații
Despre calomniile şi denigrările aduse monahilor athoniţi vedeti detalii (dezmințiri) aici:

Graiul Ortodox

[1]  https://graiulortodox.wordpress.com/2011/03/23/63-parintele-ieroschimonah-marcu-manolis-si-jurnalismul-ca-lucrare-a-lui-dumnezeu/

[2] https://graiulortodox.wordpress.com/2016/10/07/audio-si-transcript-parintele-antim-de-la-manastirea-bistrita-si-parintele-hariton-din-sfantul-muntele-athos-in-dialog-despre-marele-sinod-ce-vom-face-unde-ne-mai-spovedim-unde-ne-mai/

 

Anunțuri